Tuesday, February 11, 2014

Kedah With Love


Amboi, tajuk kemain nak gempak. Hehe.

Aku pergi ke Kedah 30 Jan 2014. Punya la dahsyat sebab tetiba Air Asia batalkan penerbangan aku yang sepatutnya pukul 12.30 tgh, diganti dgn penerbangan pukul 7.00 pg. mak aih..sebelum subuh aku dah terpacak kat Airport Senai. rabak mata. Huhu. Tiba di LCCT, aku dijemput oleh Abg Fairuz. kami berjalan sampai MidValley sementara menunggu penerbangan seterusnya, pd pukul 8.30 mlm. Sesampai je di Kedah, aku memang dah mengantuk. Tapi, sempat pulak aku pakaikan inai untuk si pengantin. Hehe. malam tu aku dapat tempat tidur istimewa, iaitu bilik pengantin. Hehe. Sebelum pengantin tidur, aku tidur dulu.

Keesokan harinya, aku stak la sesibuk sedara mara. Ada la jugak aku curi tulang. Kekeke. Cik Odah selamat dinikahkan dengan pasangannya Salleh tepat jam 6.15ptg. lama la jugak kami tunggu pak imam. Nasihat yg pak imam beri tu panjangnya da serupa macam ceramah agama. Punya la panjang. Bak kata kawan aku Cik Odah, ' Sampai isyak pun aku tak nikah macam ni' Kekeke. Tapi, apa yang dinasihatkan oleh pak imam tu amatlah berguna dalam kehidupan berumahtangga. Yang bestnya, ada lagi sepasang pengantin yg turut dinikahkan pada hari tu. Hehe. Selamat pengantin baru kalian..

Hari persandingan, haishhh.. Aku yang berdebar lebih. hahahah. Yelah, sebab nak jadi pengapit. Tapi tak la pengapit yang mengapit sangat. Hahahaha. 
Tu diaaa.. tak sabaq~

Berseri kawan saya ni~
 Petang tu, lepas majlis kami ke Taman Rimba (aku asyik tersasul Hutam Rimba je. Haish. Jangan marah orang Kedah. Huhu) Aku kira, selain dari Cik Odah, ada lg 13 pasangan pengantin yang amik gambar di tempat yang sama. Ada macam-macam fenyen baju, ade macam-macam warna. Hahaha. Sangat meriah.

Alololorrr.. manjanya~

Kekekeke..

Abg Fairuz & posing kegemarannya
Itu diaaaa.. juru kamera berdedikasi. Dalam sawah pun masih steady.
Ada banyak lagi gambar, tapi aku masukkan yang ni je la. Hehe. Best memang best. Cuma aku tak la dapat jalan-jalan kat Kedah, sebab motifnya datang Kedah sebab nk jadi pengapit, bukan nak jadi pelancong. Hehe. Nanti ada masa, panjang umur, boleh la datang melancong ke Kedah.

* Penat tapi bestttt*

No comments:

Post a Comment