Thursday, February 27, 2014

Bila cinta didusta

Apa perasaan korang..

Bila pasangan korang cakap sayang kat korang, tapi dalam masa yg sama, dia masih menagih cinta orang lain?

Aku tak tau apa yang aku rasa sekarang. Benda 'tu' masih menghantui. Mesej tu masih segar dalam kepala aku. Selagi aku tak dapat kata putus dari dia yang dia dah lupakan perempuan tu, selagi tu hati aku berdarah lagi. Sebab setiap patah perkataan rindu dan sayang yang aku baca tu, seolah-olah merobek hati aku. Ayat-ayat mesra itu bagaikan menikam-nikam dada aku. Membuak-buak darah yg keluar.

Ya, aku sedar, perempuan tu yang hadir dulu sebelum aku. Ya, aku tahu itu. Tapi, bila dia sudah mengambil keputusan untuk bersama aku, seharusnya dia melupakan terus perempuan itu. Ya, aku tak ada hak untuk menghalang, siapalah aku ini. Tapi sekurang-kurangnya, jagalah hati aku ini. Sedangkan perkataan sayang dan cinta aku tak pernah aku beri pada orang lain, tapi adakah ia adil bagi aku?

Sedikit demi sedikit, aku bagai tersedar dr lamunan. Aku bagaikan timba yang mencari perigi. Aku bagaikan hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Bagai aku yang memaksa perhubungan ini. Mungkin ini silap aku. Tapi, mengapa dia sering memberi aku harapan dulu? Sedangkan dia tahu aku amat asing dengan dunia cinta, aku tak pernah bercinta seumur hidup aku. Mengapa harus mengambil berat, bertelefon setiap hari? Aku keliru.

Aku perlukan jawapan. Jika tidak, sehingga bila-bila aku pasti membenci perempuan itu, dan juga diri aku sendiri.

* Luahan hati seseorang di petang hari*

No comments:

Post a Comment