Thursday, February 27, 2014

Alhamdulillah.. selesai..

Alhamdulillah, selesai sudah majlis pernikahan & resepsi kakak aku. 2 3 minggu sebelum tu aku dah mula tak cukup tidur, tidur di mana sahaja yang aku sempat. Paling banyak, aku tidur kat ruang tamu di atas lantai mozek yang sejuk beku sampai Pagi. Bila bangun pagi, badan punya letih macam baru lepas kena langgar kereta. (Aku pernah kena langgar kereta masa umur 6 tahun..Adei.. Sakit tau~)

2 3 hari sebelum majlis, aku dah mula sibuk ke sana sini. Bungkus goodies, siapkan signage, dalam masa yang sama aku kena siapkan kerja opis yang bertambun sebelum aku cuti. Agak kelam kabut & penat. Mana taknya, balik kerja pukul 7.30 mlm, terus siapkan itu ini, pergi sana sini. kadang-kadang nak jgak mengeluh, 'isshh.. ni aku ke kakak aku yang kawin?' Tapi bila fikir dah tak ada siapa boleh bantu dia, makanya aku pun dengan rela bantu mana yang patut.

Majlis akad nikah berlangsung pada hari jumaat lepas isyak, 21 Feb 2014. Sebelum akad nikah, ada berlangsung majlis tahlil ringkas untuk arwah abah aku. Hmm. Agak sedih disitu. Sebelum majlis bermula, aku dah mula sebak. Ialah, selama hari ni, tak pernah terbayang adik lelaki aku yang akan jadi wali. Adik aku pun dah banyak nampak perubahannya. Kakak aku selamat bergelar isteri dengan sekali lafaz. Alhamdulillah.

Gambar dengan kakak sebelum majlis bermula
Majlis keesokkan harinya berjalan dengan lancar. Walaupun hampir tiada gambar kami (sebab terlalu sibuk, tak sempat nak ambil gambar..T_________T ) syukur segalanya berjalan lancar. Walaupun ada beberapa insiden kecurian berlaku yang menyebabkan kerugian hampir RM600, namun segalanya baik-baik sahaja.

Tahniah buat kakak aku. Semoga menjadi isteri yg solehah. Doakan juga adikmu ini mengecapi bahagia.

* Tak tahu bila giliran diri sendiri *

No comments:

Post a Comment