Sunday, July 12, 2020

Syampu Halia Watson

Ini bukan dibawah tajaan Watson. Ni adalah dari pengalaman diri aku sendiri ye πŸ˜„πŸ˜„

Siapa pernah beli barangan jenama Watson? Aku tak pernah. Tapi ni lah antara barangan pertama yang memang aku beli dibawah jenawa Watson, iaitu syampu Halia. 


Brand Watson, semestinya syampu ni hanya boleh didapati di Watson. Asalnya, aku teman adik ipar aku untuk beli barang kat Watson. Tetiba aku lalu di bahagian syampu rambut, dan aku tertarik untuk cuba syampu ni. Syampu ni untuk orang yang ada masalah rambut senang putus dan rambut nipis, macam aku. 

Mula-mula aku agak skeptikal la dengan syampu ni. Dah la murah (sebotol RM8.50, selalu aku beli waktu offer), dan wax tu RM15 (wax ni lebih kurang macam conditioner), berkesan ke? 

Review aku setelah guna 3 botol? Memang berkesan 😍. Aku memang sangat berpuas hati dengan hasil syampu ni. Rambut aku kurang gugur, jadi tak adalah rasa sakit hati tengok rambut atas lantai yang lagi banyak dari atas kepala πŸ˜…πŸ˜†. Pernah la masa PKP tu, syampu aku ni habis. Aku tukar la syampu Macadamia ( brand watson gak), tapi memang sakit hati la tengok rambut gugur sana sini. Memang lepas tu aku terus cari balik syampu ni. Lepas seminggu pakai, memang gugur rambut semakin berkurang semula. 😁

Tapi syampu ni ada sedikit kekurangan, iaitu kurang buih. Jadi, aku kena guna dalam kuantiti yang agak banyak, barulah betul-betul bersih kepala aku. kalau tak, mesti akan ada kelemumur. Macam kita tahu, kelemumur tu adalah antara akibat kulit kepala tak dibersihkan dengan betul dari minyak & kotoran. Lepas aku perasan masalah aku tu, aku akan guna syampu ni dalam 5 pam, memang tak ada masalah kelemumur dan kulit kepala gatal. Rambut pun jadi lembut. 

Oleh itu, siapa yang ada masalah rambut rapuh dan nipis tu, boleh la cuba syampu ni. Tapi bergantung la pada keserasian masing-masing, sebab aku memang serasi dengan syampu ni πŸ˜„. Selamat mencubaπŸ˜‰


No comments:

Post a Comment