Thursday, February 27, 2020

Order kuih bulan homemade

Ni kisah sebulan lepas, baru nak cerita hari ni. Hehe.

Alkisahnya tekak aku nak makan macam-macam. Tiba-tiba terdengar kawan opis aku cakap, 'sedapnya kuih bulan. Mana nak dapat?'. Ada yang cadangkan beli pada Yaya Mooncake tu, tp pada aku, itu bukan antara optionnya. Kalau nak beli kat kedai, nak kena tunggu masa Pesta Kuih Bulan baru dapat makan. Aku selalu beli kat kedai Baker's Cottage atau SDS. Akhirnya pertanyaan kawan aku tu terbiar sepi. 

Sedang aku habiskan break time 15min kat opis sambil scroll FB, aku terbaca komen ni;

Aku pembaca SK. Haha
Macam bulan jatuh ke riba. Haha. Aku pun tanya la kawan aku tu, dia nak ke tak share beli. Sebab untuk aku habiskan 9 ketul tu, macam banyak la pulak. Melampau tu. Kawan aku tu nak 2 ketul je. Akhirnya aku open order satu opis. Dapat lah kumpul pembeli utk 9 biji kuih bulan ni. Aku pun contact la seller ni.

Bermula la sesi jual beli
Paste yang ada
Nampak menarik. Aku pun order mengikut jumlah order yang aku dapat. 2 hari kemudian, order pun sampai la kat opis aku.

Diletakkan dalam bekas yang tertutup rapi.
Kuih bulan diletakkan dalam bekas plastik yang cantik, termasuklah dibuble wrapkan. Disebabkan aku yang order kuih bulan ni, jadi aku jadilah owner untuk bekas ni. Haha. Boleh guna untuk bawak bekal lunch kt opis.

Isi dalam 
Alhamdulillah. Selamat aku serahkan kuih bulan pada budak opis aku. Review? Paste terasa, sedap, dan yang penting, kurang manis. Itu aku suka. Sebab kalau manis sangat, benda sedap pun akan jd cepat muak. Kalau ikut tekak aku peminat kuih bulan tegar berselera melayu, aku bagi markah 9/10. Oh, kawan aku yang tak pernah rasa kuih bulan pun, puji kuih bulan ni. Sedap katanya.Hehe.

Pada sesiapa yang nak order, boleh la cari nama FB atau contact ni whatsapp seperti yang aku letak dalam gambar atas tu. Benda baik, buat apa nak simpan sendiri kan? Hehe.

No comments:

Post a Comment