Monday, January 13, 2014

Online shopping

Aku tak pernah beli barang online....

Eh, silap tu...

Aku jarang beli barang online. Setakat ni, hanya 2 benda je yang aku beli online:
1. Susu Vitamin C (Aku dah berhenti pakai, sebab jumpa sabun susu beras masa pergi Langkawi hari tu)
2. Baju dress labuh (Beli sebab kawan baik aku jual...kekekeke..)

Itu je yang pernah aku beli. Yang lain memang tak ada. Sebab? Hmm..kadang-kadang aku takut kena tipu. Sekarang ni macam ramai yang dah ditipu oleh peniaga online ni. Memang ada yang jujur, tapi untuk mencari tu, bukan kerjayang mudah. Lagi satu, beli online biasanya ada kaitan dengan saiz, warna dan jenis (aku ada masalah dengan saiz. Selalunya baju yang aku beli, jarang ada saiz yang standard. Biasanya aku kena fitting baju. Kadang-kadang saiz badan 35, kadang-kadang saiz badan 42) Kadang-kadang, dalam gambar nampak lain, tapi pada hakikatnya, benda tu lain..

Lagi satu, sejak akhir-akhir ni makin ramai kawan aku yang berniaga online. Memang bagus kalu mcm tu, boleh menaikkan ekonomi sendiri. Tapi yang tak bestnye, diorang tag gambar barang diorg kat wall aku. Hmmm.. privacy aku di facebook semakin dicerobohi dengan benda yang kadang-kadang aku sendiri tak pernah terfikir nak beli.

Mungkinkah sudah sampai masa aku set privacy setting kat FB aku?

* Takut kecik hati la plak diorg tu nnt. Tp dah byk sgt iklan, sampai aku sendiri rimas tgk wall sendiri* 

No comments:

Post a Comment