Saturday, May 14, 2022

Baby Kids Travel Urine Bottle

Urine Collector Bottle. Yang ni design untukk budak perempuan.

Macam mana nama botol ni, itulah kegunaannya. Botol ni digunakan dalam keadaan kecemasan, in case tak jumpa toilet, anak dah tak tahan nak kencing, boleh la guna untuk anak buang air kecik. Tak adalah masalah anak terkencing dalam seluar sebab tak jumpa tandas. 

Botol ni aku beli masa jalan-jalan di Home Depo. Padahal sebelum tu ada la jumpa masa scroll shopee, tapi tak tergerak hati nak beli sebab tak tengok depan-depan. 

Botol ni memang ternyata sangat la berguna. Aku beli design untuk anak perempuan, sebab lelaki pun boleh pakai. Kalau aku beli design lelaki, anak dara aku tak boleh pakai. Tapi malangnya anak dara aku tetap tak reti nak pakai walaupun design perempuan. Dia macam tak biasa nak kencing dalam tu 😅.  Punya la aku tunggu dia nak membuang, memang tak ada la. Mungkin tak selesa sebab keadaan berdiri. Tapi, anak bujang aku senang je pakai ni. Mungkin sebab lelaki memang kencing berdiri kan, tak ada masalah 😂

Bila nak gunakan botol ni, bukan la dengan tak malunya kau suruh anak membuang depan orang ramai. Kena cari juga tempat tersorok, tempat terlindung untuk anak membuang. Boleh la berselindung disebalik kereta atau pokok, atau apa-apa yang boleh la. Lepas anak membuang, boleh la tutup ketat-ketat, dan simpan. Bila tiba kat toilet, boleh la buang air kencing tu dan cuci pakai sabun. 

Botol ni, dia ada satu penutup putih yang boleh elak air kencing tu dari mengalir keluar. Walaupun tak 100% berkesan, tapi 80% tu ada la. Ok la dari tak sengaja tak tertutup rapat, terus air kencing mengalir keluar habis. Buat naya je. 

Secara kesimpulannya, untuk mak ayah yang selalu travel, memang patut la ada botol ni, lebih-lebih lagi untuk anak yang masih tak reti nak tahan kencing. Tak adalah kelam kabut nak cari toilet. Tapi pastikan bawak air, sabun, tisu dan tisu basah untuk beristinjak. 

No comments:

Post a Comment