Saturday, January 4, 2014

Sakit

Entahlah..

Hati rasa sakit setiap kali ternampak nama 'dia'
Terasa air mata nak mengalir sebagaimana setiap kali aku lihat nama 'dia'
Sakit yang teramat.
Tak tahu la nak gambarkan macamana.
Terasa macam diri dipermainkan.
Terasa diri ni bagai simpanan.
Terasa diri ni macam hanya gantian.
Mungkin status 'dia' di hati dia masih lagi sama?


Tak tahu
Kerana dia tak pernah mengaku dah melupakan 'dia'.
Dalam diam mungkin dia masih mengharap 'dia'
Dan aku?
Di sini masih mengharap dia betul-betul mengharapkan diri ini.

Sampai bila?

Aku tak tahu..

Apa yang aku perlu buat?

Berdoa, supaya hatinya dekat di hatiku, hatiku dekat dihatinya.

Jika tiada jodoh?

Aku hanya mampu berserah.

Jika jodoh dia dengan 'dia'?

Mungkin aku akan padam kedua-duanya dari kotak ingatan. Mungkin aku akan pergi jauh. Aku tak sekuat yang disangka.

Aku selalu mendengar,
Cari mereka yang betul sayang dan cintai kita, kerana ia akan berkekalan, jangan disebaliknya..
Aku juga mengharap perkara yang sama..

No comments:

Post a Comment