Saturday, March 7, 2015

Mencari Manusia Sempurna

Nak cari manusia yang sempurna? Boleh ke jumpa?

Ramai yg nk mencari manusia yang sempurna jadi teman hidup. Ramai yang nak cari manusia sempurna nak dijadikan sebahagian dari hidup mereka. Kalau org tanya aku, dah jumpa ke?

Jawapan aku mudah je. 

Dah. Hampir jumpa. Insyallah jika diberi kesempatan dr Yg Esa, lagi 3 bulan, dia akan jadi sebahagian dr hidup aku, yang sah. Dia tak sempurna, tp aku yakin kelebihan aku akan buatkan dia jadi org yang sempurna, dan kelebihan dia akan buatkan aku jadi sempurna.

Rasa takut tu tetap ada. Dilemma tu tetap ada. Walaupun dah lama aku tunggu saat ni, tp aku pun manusia biasa. Macam-macam yang mengganggu fikiran aku. Siapa yang tak takut? Ni adalah pilihan seumur hidup, pilihan yang akan pengaruhi seluruh kehidupan aku. 

Tapi, satu je yg buat aku yakin. 

Allah ada.

Tak ada manusia yang sempurna, bahkan aku.

No comments:

Post a Comment