Saturday, April 19, 2014

Hari sabtu yg tak normal~

Hari sabtu yg tak berapa normal..

Hahahahahaha..

Sebabnya?

Aku selalu tak ada kat rumah hari sabtu. Biasanya aku pergi kerja, atau aku keluar jalan-jalan. Kalau aku tak kerja, mesti aku keluar dari Johor, atau aku jalan-jalan ke tempat yang jauh. Bila hari ni aku berkesempatan duduk kat rumah, rasa macam mati kutu pulak. Iye la, nak kemas halaman rumah, badan rasa penat. Nak kemas dlm rumah, tak ada idea nk kemas ape. Nak cuci kereta, macam malas. Tekak asyik nak makan macam-macam, tapi aku malas nak pergi kedai beli bahan masak, dan aku pulak malas nak pergi dapur. Senang kata,hari ni memang aku malas. Hahaha. 

Puas aku bukak tutup FB, twitter, whatsapp. Semua nya da habis aku godeh. Blog?  Hampir semua dalam bloglist aku dah baca. Adeiii. Nak main whatsapp? Tak ada geng. Group semua senyap sunyi. Abg Fairuz pun senyap sunyi, sebab dia pergi reunion sekolah menengah die. Jadinya, hp aku hari ni pun senyap sunyi. *Krik krik krik*

Nak menjahit? Mesin aku pulak rosak. Ape hal la banyak sgt halangan untuk merajinkan diri. Nampaknya, kau kena lawan sikit la pemalas aku yang tahap gaban ni. Kalu ikutkan malas, alamatnya aku memang menggelepek je kat atas kerusi sepanjang hari.

Yosh.. mari merakas cari kerja di hari tidak bekerja~

No comments:

Post a Comment