Friday, March 28, 2014

Diorang buat boleh?

Diorang buat boleh? Kenapa kita tak boleh?

Pernah tak cakap ayat macam ni? Ayat ni biasanya diungkapkan bila kita rasa ketidakadilan berlaku. 

Contoh 1:
Kenapa anak dia boleh je dating berkepit setiap hari, tapi aku yang jumpe sebulan sekali ni die cakap tak elok? 

Contoh 2:
Kenapa dia boleh je decide nk kawin dalam masa kurang dari setahun, tapi aku yang dah decide 2 tahun ni tak boleh?

Contoh 3:
Kenapa dia boleh je cakap kasar-kasar, gurau kasar, sumpah seranah orang? Tapi bila orang lain buat, dia nak terasa, marah?

Pernah tak? Aku pernah. Hahahaha.. Nampak tak aku tak puas hati kat situ? Memang pun. Kadang-kadang, rasa tak adil. Terpaksa jaga hati orang. Asyik jaga hati orang je, hati sendiri sape nak jaga? Sendiri jaga laaa.. Kalu hati sendiri jaga, maksudnye, suka hati laa aku nk buat ape pun, ade aku kesah??

Sekian, terima kasih~

* Suka hati aku nak buat apa lepas ni. Ada aku kesah? Asyik aku je nak jaga hati orang..*

No comments:

Post a Comment