Saturday, April 8, 2017

Tayar pancit

Hari nan indah. 

Mula je keluar rumah, kereta rasa berat. Tapi bila check, tak ada apa-apa. Aku pun meneruskan pemanduan ke kerja. 

Bila drive kt highway Skudai, aku bwk kereta 90km/j (sbb dah lambat. hahaha) . Nasib baik aku memandu sambil bukak tingkap. Tetibe nampak ada ketulan hitam-hitam berterbangan dari kereta. Berderau darah. Terus aku berhenti ke tepi, atas flyover Taman Tun Aminah. 

Tayar pecah T___T
 Tayar kereta aku dah pecah. Huhuhuhu. Aku pandu kereta perlahan, sampai la depan kuil sblm MBJBT. Kat situ ada bus stop. Aku pun call la abg ipar. Bukannya tak reti nk tukar tayar sendiri, tapi sejak lepas bersalin ni, aku tak berapa larat nk angkat benda yg berat2. 

Sambil tunggu abg ipar, aku pun main la hp kejap. Tetibe ada satu bas berhenti, dan ada seorang penumpang turun. Dia lalu depan aku, terus dia tanya, " Tayar pancit ke?". Aku iyekan aja. Terus dia ckp nk tolong tukarkan. 

Terharu aku. Dalam 10min tu, ada sorang lg brother yg nk tunggu bas, Dia nampak brother ni tgh betulkan tayar aku, terus dia pun tolong jugak, sampai la dia pun tertinggal bas. Huhu. Tapi mujur lepas tu ada lg 1 bas. 



Dia betulkan tayar aku sampai siap. Lepas siap tu, baru la abg ipar aku sampai. Huhu. Silap aku, terlupa tanya nama dia. Yg aku ralat, aku tak ada duit dlm tgn. Tak dpt hulur sepuluh dua kt dia. 

Terima kasih kepada abg ni. Penat balik kerja dr Singapore, tp masih boleh bantu aku. Org lain? Siap hon2 kereta aku lepas tu buat muka tak puas hati. Pftttt.

Thanks brother. I owe you a lot. 

Lepas tu, aku terus pergi Taman Tun Aminah, cari kedai tayar. Aku tukar tayar 2 biji terus. Tayar depan aku baru tukar dlm 5 bulan lepas.Habis la juga RM329. Tapi ada bagus jugak tayar aku meletup pagi tu, sebab mlmnya aku nk balik Melaka, dgn anak aku & adik ipar aku. Alhamdulillah kami dielakkan dari perkara yg tak diingini. Kalau la tayar aku meletup masa odw balik kampung tu, entah apa la terjadi pd kami. Nauzubillah.


No comments:

Post a Comment