Wednesday, December 23, 2015

Kesian kat suami sendiri

Aku ada satu masalah, iaitu cepat kesian. Org ckp, aku ni hati tisu. Luar je nampak keras kejung, tapi bila tang benda-benda yg sensitip, aku la yg paling cepat menangis, mengalahkan kanak-kanak yg telah kehilangan gula-gula Sochews Bars yg telah disedut oleh gajah menggunakan belalainya semasa berada di zoo Pahang ( okey, itu aku la tu- satu lagi kisah tragis dr 2 kisah tragis aku kat zoo pahang).

Kadang-kadang, bila denga lagu sedih je aku boleh nangis, bila tgk cite kartun Good Dinasour kt wayang pun aku dah melalak. Huhuhu. Hormon aku makin tak stabil sekarang ni.

Balik kepada post aku. Aku ni ada satu hobi, iaitu baca blog. Salah satu blog kegemaran aku adalah blog suami aku sendiri. Hahahahaha. ni blog dia fafa-null2.blogspot.my. Tapi, suami aku dah lama tak update blog die, dah nak dekat setahun. Berjanggut la gak nak tunggu dia update blog dia. Tapi, walaupun begitu, aku akan selalu baca entry-entry lama dia. Sekurang-kurangnya, adalah jugak yg aku boleh belajar pasal suami aku dr sebelum aku kenal dia lagi. 

Terhibur jugak aku baca blog tu. Ada yg kelakar, ada yg buat aku jeles ( ok, yg ni memang tak baguslah, sbb dia mention pasal awek2 die sebelum aku dlm posting die yg dah bertahun tu. Tapi, jeles tetap jeles. huhu), ada yg sedih. Bila part yg sedih ni, mula la aku meleleh air mata. Alahai. Hati tisu dah mula menjalankan tugas. Sikit-sikit nangis. Terus rasa kesian. Macamana dia dulu susah masa belajar, cabaran dan dugaan yg dia lalui sebelum jumpa aku, macam-macam lah. Bila aku tgk muka die sekarang, lagi lah aku sedih. Huhuhuhuhu.

Pulak aku ni masih dalam fasa PJJ, bukannya senang nk peluk-peluk bila balik kerja. Kena la tunggu hujung minggu baru boleh tengok muka suami sendiri. Lagi lah sedih. 

Haihhhh.

Oleh itu, hargailah suami anda. Luar nampak gila-gila, namun dalam hati tak siapa yg tahu. Aku bertuah sebab dapat jadi isteri dia.. (walaupun kadang-kadang aku dengan sengalnya buat benda-benda pelik, tp dia sabar je. Huhuhuhu)

No comments:

Post a Comment