Wednesday, February 28, 2018

Panama Dance

Sejak akhir-akhir ni, makin byk video panama dance. Makin ramai yg cover atau buat parody. Utk aku yg tgh dlm cuti pantang ni, mcm tergaru-garu kepala, apakah panama dance ini? Sebab mcm hampir semua org nk parody tarian ni. Siap ada panama dance challenge.

Maka aku pun google la pasal Panama dance ni. Rupanya lagu latar utk Panama Dance ni adalah lagu dari penyanyi Romania, Matteo. Lagu ni mula dapat perhatian bila org dekat China dgn Thailand mula gunakan lagu ni utk buat tarian parodi tu, dimana entah aku pun tak tau siapa org pertama yg berotak geliga utk buat tarian simple tu.

Bila makin lama makin ramai yg buat panama dance challenge, benda tu jd popular, sehingga la menular ke Malaysia. maka, ramai la yg ikut, termasuk ahli perubatan, pasukan keselamatan, artis, dan budak sekolah yg buat. 

Tarian tu simple je, malah utk aku yg dlm pantang ni pun boleh ikut. Hahaha. Tapi tak tergamak la aku nk rakam, sebab segan woii. Terkinja depan family pun aku segan, ini pulak nk bg org lain tgk. Huhu. Dulu masa kena masuk zapin pun aku rasa aku la budak yg paling keras kt dlm team aku. huhuhu.

* makcik ni penyegan orangnya*

No comments:

Post a Comment