Monday, May 15, 2017

Selamat Hari Ibu

Selamat hari ibu
Semalam adalah hari ibu. Seluruh dunia mengangkat hari ni sbg hari utk memperingati & menghargai ibu. Sesungguhnya, nk menghargai ibu tu perlulah hari-hari, kan? Hahaha. Tapi tak salah la utk kita gunakan satu hari ni utk belanja mak makan, atau buat apa saja utk gembirakan hati emak, kan? Lagi pulak utk anak-anak yg sibuk memanjang. Sekurangnya waktu ni la mereka boleh menghabiskan masa dgn ibu & keluarga. 

Tahun ni adalah tahun pertama aku sambut hari ibu. Tapi, tak ada sambutan pun sebenarnya. Huhu. Sebab semalam aku & abg Fairuz sibuk betulkan saluran air sinki aku yg tersumbat. Hahaha. Lepas tu, penat mengemas & memasak sbb mak mertua aku datang rumah. 

Bila bukak FB, ada jugak yg merungut sbb  tak dpt hadiah hari ibu, ada yg merungut sbb husband tak bawak makan kt luar, ada yg merungut tak dpt hadiah. Aku tak dpt semua tu, tp aku x merungut, sbb aku bersyukur dah hidup aku tak porak poranda. Hahahaha. 

Oleh itu, aku ucapkan Selamat Hari Ibu utk semua para ibu. Semoga kita terus menjadi ibu yg tabah & gigih. 

** Harus berterima kasih pd suami, sbb mereka jugalah kita berpeluang jadi ibu. hahahaha **

No comments:

Post a Comment