Wednesday, September 28, 2016

Lazada

Siapa pernah membeli belah kat Lazada? 

Aku rasa ramai je pernah. Lazada ni memang dah jd agak sinonim utk pelanggan barangan online. Salah satu sebab kenapa org suka beli kat Lazada? Sebab murah dan ada diskaun. Selain tu, tau-tau je barang dah ada depan rumah. 

Aku pun antara pelanggan Lazada. Banyak jugak yg aku beli. Hehe. Mula-mula aku tak berapa reti. Tapi sejak aku mengandung, bila nk beli barang keperluan baby tu, mcm agak malas nak berjalan. Jadinya, aku survey ikut lazada dulu. Kekekeke. 

Benda yg aku beli? Carseat, buai elektrik, lampin anak, dan macam-macam lagi. Lagi pulak masa aku dalam pantang, memang Lazada je la tempat aku nak beli. Senang sikit sebab boleh pakai kad kredit. Hehe.

Tapi, aku ada jugak pengalaman tak best dgn Lazada ni. Aku beli milk warmer utk anak aku, tapi tak sampai-sampai. Rupanya, org yg hantar tu malas nak cari rumah aku, lepas tu die terus je return barang tu kat dealer semula. Mcm agak tutttt sikit la. Hmphhh. Nasib baik die refund semula duit aku, walaupun aku kena tunggu sampai sebulan. Oh, yg ini adalah perkhidmatan Lazada Express Service. Kalau Pos Malaysia atau GedEx, diorang dah kenal da mak aku yg tukang terima parcel tu. Hahaha.

Overall, Lazada ni ok. Memudahkan. Bukan nk promote, tapi ni adalah pandangan aku sebagai seotang pengguna yg berpuas hati.

* Kena jimat duit lepas dah ada anak. Huuuu.*

No comments:

Post a Comment