Wednesday, July 27, 2016

Nak menulis semula

Nak menulis semula atau tak? Hmmm.

Sekitar tahun 2005-2007, aku ada tulis 'novel'. Tak tahu la nak panggil novel, atau cakaran ayam di minda aku. Hahahaha. Bermula dari habis SPM, belajar kat Matriks, sampailah aku nak masuk universiti. 

Aku luangkan banyak masa menulis. Belajar dgn menulis, aku masih mampu nk bahagikan masa. Bila kepala dah tepu belajar, aku mula menulis. Selama tempoh tu, dapat la jugak aku tulis 1.5 novel. Apsal ade setengah? Sebab satu tu sampai sekarang masih tak dapat ending lg. Klimaks pun belum sampai, sebab aku dah mula sibuk kat universiti, sibuk dengan bola jaring, gamelan dan juga aktiviti kelab. Makin lama makin sibuk, makanya makin tersadai. 

Bila baca semula novel aku tu, macam kelakar la pulak. Malu pun ada gak. Jalan cerita? Aku dah mula rasa makin byk novel yg ada jalan cerita yg lebih kurang sama dengan novel aku. Padahal masa aku tulis tu, tak ada jalan cerita yg mcm tu. Hmmm. Nampak sangat idea aku tu dah jadi terlalu 'common'. Common pada waktu skrg la. Waktu aku menulis tu, masih lg dlm kategori 'rare'. Hahaha. Tapi tak la secara menyeluruh. Cuma dalam 30 peratus je yang sama. 

Aku terfikir utk menulis semula. Seingat aku, aku dah ada akaun dlm penulisan2u.com. Tapi, aku pun dah lupa akaun aku tu, aku letak nama apa. Hahaha. My Bad~ Aku ni pelupa orangnya. Tapi disebabkan aku dah makin sibuk sejak lepas bersalin ni (sibuk kelek anak. Hahaha. Masa aku tulis entry ni pun, aku kena berhenti separuh jalan, sebab anak aku menangis mintak susu~), aku pun tak tahu bila masa aku nk mula menulis semula. Mungkin bila aku dah bergelar fulltime housewife (hopefully, aminnn. insyaallah).
Nantikannya~

* Poyo je lebih*

1 comment: