Monday, June 6, 2016

Selamat Hari Lahir Abg Fairuz~

Hari sabtu lepas adalah hari lahir abg Fairuz yg ke 32 tahun. Angah memang nak buat makan-makan, jemput saudara mara terdekat sblm raya pd minggu sblmnya. Tapi disebabkan hari sabtu tu mmg jatuh hari lahir abg Fairuz, makanya kitorg ambil keputusan utk buat makan-makan hari sabtu tu.

Aku tak gtau abg Fairuz pun yg ade kek utk dia hari tu. hehe. Aku mintak tlg angah belikan kek Coklat Indulgence Secret Recipe, kek kegemaran abg Fairuz. Hari tu agak kelam kabut, sebab kami dpt jemputan kawin sepupu kitorg kawin, jd rombongan pihak lelaki. Kelam kabut hari tu. Huhu.

Puas gak aku duduk kat dapur hari tu. Masak laksa dari awal sampai habis, marinate ayam dgn ikan utk bbq, potong buah, kemas dapur, buat persiapan. Dgn perut yg dah muncung ke depan, mengah dibuatnya. Hahaha. Jalan mcm penguin tu memang patut diabaikan la. Sambil tu, mintak tlg abg Fairuz potongkan kek marble yg aku beli. Masa die potong tu, sempat plak die mintak aku nyanyi lagu selamat hari jadi. Hahahaha. Macam kesian la pulak.

Lepas siap semua. Kami pun mula la membakar ayam dgn ikan. Aku, abg fairuz dgn abg ngah bertungkus lumus duduk dalam asap. Hahaha. Nak hidupkan api bara je dah bercinta, sebab tak ade getah tayar utk jadi pemangkin pembakaran tu. Akhirnya, abg ngah pergi beli fire starter cap ayam kat kedai. Baru la bernyawa api tu. Sedang syok membakar, abg ngah panggil aku dgn abg fairuz masuk. Hahaha. Nak potong kek rupanya. Senyum simpul abg Fairuz sampai telinga. Makan kek sampai 2 slice.

Ni aksi candid sebenarnya. Hahaha. Tgn kena gigit.
Sesi potong kek



Sambung bakar ayam lepas potong kek. Hahaha.
Aku nak ucapkan selamat hari lahir yg ke 32 kpd suami yg tercinta, abg Fairuz. Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, diberkati dan dirahmati hingga ke akhir hayat. Semoga hubungan kita kekal hingga ke jannah. Aaminn..


No comments:

Post a Comment