Tuesday, June 14, 2016

Kentut Wangi


Terbaca pasal posting ni kat FB. Apa yg boleh aku simpulkan? Aku gelak kuat-kuat. Hahaha. 

Kentut tu normal. Kalau org yg tak kentut tu yg tak normal. Kentut ni dpt buang angin dlm badan, selain sendawa. Kentut ni disebabkan oleh tindakbalas bakteria dalam usus. Jadi, apa yg kita makan tu amat mempengaruhi jumlah angin dalam badan kita, jumah yg dikeluarkan, dan juga tahap kebusukan kentut kita. Selain tu, jumlah bakteria yg ade dalam usus pun memainkan peranan. Apsal la aku  byk tulis pasal info kentut ni. Hahaha. Ni la sekilas info namanya.

Bila pregnant, memang normal kalau kentut akan jd lebih busuk, semuanya disebabkan oleh perubahan hormon dlm badan. Tu memang benda yg normal la senang kata. 

Bila sentuh bab kentut bersepah ni, memang aku ada byk pengalaman. Hahaha. Tapi bab kata bininya ni yg ckp mcm suaminya tak terima dia seadanya, mcm kelakar la pulak. Kalau kentut tu memang da boleh sampai tahap 'beracun' (bau mcm telur tembelang), siapa pun akan tutup hidung. Kadang-kadang, bila buang air besar, bau najis sendiri pun kita akan tutup hidung kalau busuk sgt.

Pada pendapat aku la, bukan si suami tak terima si isteri seadanya, tapi sebab terlalu dahsyat baunya. Kalau cinta sampai mati pun, benda ni boleh difikir secara logik. Bau wangi yg terlalu wangi pun boleh jadi busuk sampai kita pening kepala, inikan pulak bau kentut yg memang dah tentu busuk.

Org kata, hormon perempuan mengandung mmg mcm tu. Tapi kadang-kadang, ada benda memang kita tak boleh nak ikut sangat. Bila terlalu ikut perasaan, entah apa-apa benda pelik yg kita nk buat. Huuu. Kena la lawan sikit. Emosi dan jugak rasional kena saling bekerjasama dalam hal ni. Bila emosi mendahului, memang huru hara la semuanya. Kena sabar, kena banyak fikir baik dan buruk. 

4 comments:

  1. ye saya tau kentut awak memang busuk. sebab awak suke kentut senyap2 je. tapi bau dia, pehhhhhhhhhhhh. kalau tak biasa, boleh pitam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grrrrrrr... boleh tak jgn hijack blog sy?

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete