Thursday, May 5, 2016

Bau badan suami

Sumber: Facebook
Kenyataan ni aku suka. Hahaha. 

Memang ada benarnya. Setiap orang akan ada bau tersendiri. Secara lumrahnya, bau badan ni, atau dipanggil pheromon, akan lebih menarik jantina berlainan. Kalau dibaca kajian sains pun, pheromon ni la yg membolehkan haiwan jantan mengenalpasti haiwan betina walau berbatu jauhnya. Setiap org ada bau tersendiri. Kalau kat rumah, cuba tgk. Bau badan adik lelaki takkan sama dgn bau badan ayah, dan bau badan abang kandung takkan sama dgn bau badan suami sendiri. Jadi, bau badan ni boleh dikategorikan sebagai identiti.

Kita lebih peka dgn bau badan org yg selalu kita jumpa, sebab hidung kita dah terbiasa. sebab itu, suami atau isteri memang akan kenal bau badan pasangan masing-masing. Mana taknya, dah tido sebantal, makan sepinggan, mandi segayung, takkan la bau badan pun tak boleh nk kenal? Kan? Hahaha. Dari bau badan ni la secara luar sedarnnya menjadi identiti mereka.

Contoh macam aku ni, secara jujurnya memang aku peka dgn bau badan suami aku. Memang aku cam. Lebih-lebih lagi aku ni ber 'pjj' dgn suami aku hampir setahun, jadinya baju yg dia pakai tu la jadi peneman setiap malam aku. Dah disogokkan bau yg sama setiap hari, maunya tak cam. Ada yg cakap bau badan tu dr ketiak, tp kalau ikut logiknya, bau kat bahagian ketiak tu adalah bau deodorant. Jadi, selalunya bau asli ni adalah berasal dr kawasan lain, seperti leher atau belakang badan. 

Tapi, biasanya org yg tak ada kaitan dgn kita, kita tak perasan pun bau badan die. Cth, sekumpulan vietnam atau bangla yg berjalan-jalan. Kita pukul rata je, bau tu sama. Sebab apa? Sebab kita tak kenal mereka, dan sebab pheromon yg dikeluarkan oleh lelaki-lelaki itu tak mampu nk tarik perhatian kita. Huhu. 

**Bau badan suami adalah penenang. Hahahaha.**

No comments:

Post a Comment