Wednesday, March 23, 2016

Berkelah- Tanjung Biru a.k.a Blue Lagoon, Port Dickson

Dah lama rasanya tak pergi berkelah. Hehe.

Minggu lepas, aku balik ke rumah mertua aku, kat Melaka. Dah lebih dari sebulan tak balik. Iye lah,keadaan tak berapa mengizinkan utk aku ulang alik hujung minggu. Dari awal-awal, ayah dah ajak utk pergi berkelah. Adik ipar aku, Nadiah dah punya excited sebab boleh mandi pantai. Aku pulak? Tak larat mandi pantai sbb cuaca tgh panas berdenting. Berpinau mata aku kena cahaya matahari. Huhuhu.

Makanan pd hari tu.

Awal-awal lg mak mertua aku dah masak. Rendang daging, ketupat dgn sambal kacang. Hari sabtu tu, mak mertua aku masak mee goreng. Tak lupa juga buah tembikai. Nyum nyum nyum.. Sesuai utk musim panas.

Kami gerak dr rumah mertua aku pukul 1.15tghari. Singgah solat zuhur kat masjid Lendu, lepas tu mulakan perjalanan. dlm lebih kurang 45min, smpai la kat Blue Lagoon. Penuh la jugak kawasan berkelah tu. Ayah dah siap dirikan khemah masa aku smpai. 

Semua sibuk menjamu selera. Aku tak makan lg, sbb tunggu abg Fairuz amik gamba dulu

Cuaca hari tu. Panas berdeting ting ting...
Memang best berkelah ni. Balik mlm tu, aku memang kepenatan. Pulak masa berkelah tu, puas akumembaham nasi impit dgn kuah kacang, makan smpai tak ingat dunia. Tu belum kira lg aku membaham buah tembikai tu. Huhuhu. Perut sampai nk letup.

Apa-apa pun, aku memang enjoy~~~

No comments:

Post a Comment