Friday, February 12, 2016

Emosi berantai


Macam naik buai dah mood ni,,

Perempuan ni, ada masalah emosi bila pada waktunya. Bila waktunya? Bila sampai waktunya la. Contohnya, bila period, bila pregnant, bila lapar, bila mood tak baik, bila tak sihat, dan mungkin bila nanti (Ikut mcm lagu Peter Pan ok..) Ada masa ok, ada masa tak ok. Bak kata orang, dalam sehari pompuan akan ada 348 jenis emosi berbeza. Hahaha..

Tak nampak ke emosi yg berjuta lemon tu?  Hehehe,,
 Lagi satu, mood perempuan ni amat dipengaruhi oleh persekitaran, dan ada org yg akan ambil masa yg lama untuk baikkan mood die tu. Hari ni mengamuk, tahun depan pun belum tentu baik mood die. Ada org yg pukul 7.00pg die ketawa, 7.05pg die mengamuk, 7.10pg die dah menangis, 7.15pg die dah ketawa semula. Semua bergantung pd individu tu sendiri. Pelik kan?

Baru-baru ni aku moody. Hormon aku tgh tak stabil. Hahaha. Silap die satu je, aku terasa hati hari sebelumnya tu, sebab family aku nak pergi bercuti kat kuantan tanpa aku. Lagipun aku dah planning nk g berkelah tepi pantai dgn family aku. Aku ada hal hujung minggu tu, jadinya aku tak dpt join. Lepas tu sedih nangis-nangis sampai malam, lepastu tido sampai termimpi-mimpi, lepas tu bangun pagi dengan perasaan sedih yg amat. Perghhhh.. Sungguh drama pada hari tu. Pulak masa tu abg Fairuz kat KL, aku berskype sambil menangis depan komputer. Sungguh sadis.

Rantaian mood aku di hari itu

Nampak tak cycle die? Punya la berantai. Silap dia satu je, habis diheret sampai 2 hari. Lepas tu, aku dah ok dah. Tp masa family aku gerak g Kuantan, sementara tunggu abg Fairuz sampai rumah, maunya aku buat drama air mata kat rumah. Hahaha. Pelakon sinetron pun maunya mengaku kalah dgn cara aku. Terpaksalah abg Fairuz bersusah payah nk pujuk bg mood bini die ni baik semula. Huhuhu.. Kesian kat laki den~

Tapi bila org lain perasan la, mmg ramai perempuan yg mcm ni. Mood masing-masing berantai. Contohnya, boyfriend/ tunang/ suami lupa nk wish birthday, walaupun dah bg hadiah, maunya merajuk sampai seminggu tak elok-elok lagi. Huhuhu. Pastu, habis segala semua diseret sama. Kannnn??

Susah nk buang perangai ni, sbb memang dah semulajadi. Nk kurangkan boleh la, tp nk buang memang takkan boleh punya. Huhuhu. Jadinya, kepada mereka yg diluar sana yg terpaksa berdepan dgn orang-orang seperti kami...

Bertabahlah...

No comments:

Post a Comment