Saturday, March 14, 2015

Reaksi kanak-kanak dulu dan sekarang- babak intim

Bila buka tv, terutamanya cerita barat, pasti ada babak intim.

Ape tu babak intim?

Alaaaa, babak censored tu....

Huhuhuu. Dulu, kalau ada babak macam tu, mak bapak aku suruh anak tutup mata, pandang tempat lain. Sampai dah besar gajah pun,bila ada adegan macam tu kat tv atau kat wayang, automatik kepala mesti berpaling pandang tempat lain. Tetibe cari barang hilang la, makan la, belek baju la. Hahaha. Sebab rasa malu nak tengok. 

Tapi aku pelik tengok segelintir budak, yang lagi kecik dari aku.

Bila ada babak mcm tu, buntang mata diorang tgk tv. macam nak terjojol mata masing-masing. Huhu. Tak ada rasa malu langsung.

Huhu. Nampak tak jurang generasi tu? Dulu lain, sekarang lain. Dulu, hiburan tu datang dr TV semata-mata. Pulak dapat siarang pun ciput je, Semua siaran dah ditapis. Jadi, adegan-adegan pelik tu pun byk la yang dah dipotong. Sekarang ni pulak zaman internet, budak umur 7 tahun dah pandai tgk cerita merah biru hijau kuning. Manalah nak malu dah. Huhuhu. Mak ayah zaman sekarang ni besarkan anak dalam suasana mencabar. Tak tahulah aku nnt macamana nak besarkan anak aku sendiri..

Nangis.... T_____T

* utk kesekian kalinya, ini adalah entry bulan februari yang dah berhabuk sebab aku malas nak menulis. *

No comments:

Post a Comment