Thursday, January 1, 2015

2015- La Tahzan, Innallaha Ma'ana..

Tahun 2015....

Aku tak sambut tahun baru, dan ape-apa sambutan kecuali raya. 

Resolusi?
Tak ada resolusi yg dah tercapai selama 3 tahun ni.

Sambung belajar? 
Hmmmm.....macam terpaksa dilupakan selamanya..

Beli rumah?
Mampu ke?  Kena kira duit semula

Kawin?
Dah tak mengharap dah. Dah letih menunggu. Kawan yang bercinta kemudian semua dah nk dapat anak. Kawan yang ni, beras untuk nasi minyak pun belum jadi benih lg. Langsung tak ada perancangan. Oleh itu, jangan asyik tanya aku bila nak kawin, sebab aku dah mula bosan nak jawab soalan org.

Anak?
Jauh sekali. Anak angkat je la yang aku nk cari. Cari sana sini, biar boleh teman aku kalau aku dok sorang-sorang nanti.

Bukan berputus asa, tapi kita tahu, Allah sebaik-baik perancang. Walau mcmana pun kita merancang, Allah yang menentukan. Oleh itu, aku amik pendekatan, aku dah tak nak merancang apa-apa. Bila tergerak hati nk sambung belajar luar negara, aku terus je pergi. Bila tergerak hati nak merantau, aku terus je pergi. Bila tergerak hati nk menyendiri, aku terus je pergi. Sebab bila kita merancang, tapi apa yang kita rancang tak pernah tercapai, malah dianggap remeh oleh orang lain, maka ia hanya menyakitkan hati kita sendiri.

La tahzan..Innallaha Ma'ana...


No comments:

Post a Comment