Saturday, October 25, 2014

Bekas Hantaran

Semalam, ayah sedara aku dtg rumah.

" Uda, nak tak bekas hantaran hari tu?" 

Sambil die tunjukkan dulang hantaran masa majlis dia hari tu. Pakcik aku terpaksa bersihkan stor rumah dia, sbb ade orang nak pakai. Jadi, dia terpaksa alihkan bekas-bekas hantaran dia, sama ada buang atau beri pada org lain. 

Dalam hati aku, kalau nak dibuang, sayang. Sebab semuanya elok lagi. Ada banyak. Baru sekali pakai. Bekas hantaran tu la yang aku hias berhari-hari sampai tak tidur malam, dan smpai tangan aku penuh parut sebab terkena hot glue. Aku pandang atas kabinet hiasan emak, aku ternampak bekas hantaran akak aku hari tu. Pun masih cantik terletak kat situ. 

" Bagi je la. Sayang nak buang."

Tu keputusan aku. Maknanya aku akan ada sgt byk bekas hantaran. Dari akak aku, yang berjumlah 15, dan dari pakcik aku yang berjumlah 23. Tapi... aku rasa cara tu lg buat aku terseksa, sebab aku tak tahu bila aku nak pakai semua benda tu.

Aku tengok semua bekas tu dengan pandangan kosong. Tak apa la, aku simpan dulu. Kalau dah lama sangat tak terusik, aku akan bg je pada sesiapa yg nak. Buat masa ni memang tak ada siapa lagi yang nak kawin, sebab tinggal aku je yang masih menunggu. Nasib la.

Sampai masa, akan aku iklankan semua bekas tu kat FB, sebab aku tak nak rasa tertunggu dengan benda yang tak ada jawapan. Buat seksa jiwa.

2 comments:

  1. Salam admin. Masih ade lg bekas hantaran tu? Kalo boleh sy nk beli. Ni email address sy: adanazri@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam. Maaf. Bekas hantaran tu dah diberi pd org lain.

      Delete