Thursday, May 22, 2014

Perancangan.

Banyak yang aku rancangkan.

Nak kawin
Nak sambung belajar
Nak berhijrah
Nak tingkatkan ilmu.

Tapi, semuanya tak bergerak lagi. Aku masih mcm ni. Tak ada perubahan. Toleh kiri, toleh kanan, pandang depan, pandang belakang. Aku masih di tempat yang sama, tak melangkah kemana. Orang lain dah merata jauh pergi. Ada yang dah habis belajar peringkat Master, dah nak sambung PhD, ada yang dah menanti anak kedua lahir, ada yang dah bekerja kat tempat baru, ada yang dah selamat berhijrah. Ada kawan aku yang dah capai semua sama macam yang aku rancangkan. Tapi aku?? Masih kat sini. Masih termangu menanti. Masih bertatih lagi. Masih berkira-kira. 

Hmmm.. rezeki masing-masing. Rezeki diorg dgn rezeki aku lain. Doa je la moga dimurahkan dan dilorongkan rezeki. Iye tak? Hehe.

No comments:

Post a Comment