Wednesday, April 23, 2014

Lampu jln terbakar~

 Bila lampu jalan terbakar depan rumah. Kalut dibuatnya. Cari no telefon TNB pun tak jumpa, huru hara...

Kebakaran ni disedari oleh abg ipar aku yg tgh syok main game. Dia ingatkan jiran depan rumaha ku main mercun. Pelik juga dlm hati dia, kenapa main mercun? Raya lambat lagi. Dia pun pergi jenguk ke luar.

Lampu yg terbakar~
Lampu jln yg terbakar! Dia pun kelam kabut masuk dlm rumah, cari no telefon TNB, yg kebetulan entah mana letaknya. Apa yg terlintas dlm kepala aku, 999. Aku serahkan pd abg ipar aku utk buat laporan. Sedang syok abg ipar aku buat panggilan, talian terputus. Rupa-rupanya, adik aku tutup suis telefon rumah, sbb dia takut kebakaran tu merebak~ Cehhhh..nasib baik pihak 999 da dapat info pasal kebakaran ni. 

Setelah beberapa minit tunggu, tu diaaaa.. Bomba pun sampai~

Satu jentera besar sekali dtg!
Huhu. Kami memang la tak dapat padamkan api tu, sebab tinggi, dan tekanan air rendah. terpaksa mintak tolong abg bomba. Walaupun diorang amik masa kurang dari seminit utk padamkan api tu, dan hanya 2 org je yang padamkan api tu, kami amat berterima kasih. Bimbang jugak api tu merebak ke wayar-wayar eletrik yang berdekatan. (Semua wayar tu menyalurkan elektrik ke rumah-rumah kami)

Huhu. abam-abam bomba bersidai di tepi jalan~
Hehe. Disebabkan kejadian ni, memang hampir ramai org yang berkumpul utk lihat tapak kejadian. Tak semena-mena, halaman rumah aku pun turut jadi tumpuan orang-orang kampung. Hehe.

Alhamdulillah, nasib baik semuanya selamat....

No comments:

Post a Comment