Monday, April 7, 2014

Jiwa lara

Jam dah pukul 4pg, tapi mata aku masih segar. Walaupun siangnya aku berkebun, mengemas rumah, tapi mata masih segar. Walaupun kepala dah mula tak boleh berfikir, sakit, memberat, namun mata masih segar. Walaupun badan da mula panas, mata masih lagi segar. Duhai mata, lelap la..

Aku terima tamparan hebat td. Pelamin angan ku musnah. Aku selalu dengar kata-kata org, namun aku tak sangka aku sebahgian dari mereka yg bernasib sebegitu. Namun, ia takdir Allah Taala. Siapalah aku untuk menidakkannya. Mungkin aku tak sesuai dengannya.

Di saat aku berhadapan masalah, perkara ini pula terjadi, Hati ku perlu kuat untuk menghadapi segalanya. Aku perlu tabah. Senyuman perlu tetap diukir di bibir aku. Pada siapa nk aku luahkan rasa hati ini? Hanya Allah sahaja tempat aku mengadu. Hati ku hancur. Hanya Allah menemani ku. Di saat aku rasa masalah ku kian terungkai, aku terima perkhabaran ini.

Ya Allah... Kuatkan hati hambaMu ini..

No comments:

Post a Comment