Friday, January 3, 2014

Baju lain tak ada ke?

Pernah tak korang ditegur dengan ayat ni?

 'Baju lain tak ada ke?'

Aku selalu gak ditegur. 

" Perlu ke pakai tali pinggang kat atas baju tu? Kenapa, nak tunjuk punggung?"

Tertepek kat muka aku. Soalan yang aku tak boleh nk bg jawapan, hanya sengih kerang memanjang.

Dia cuba menegur cara pemakaian aku, supaya lebih longgar dan tak ikut badan. Jika dia diberi pilihan, dia lebih gemar aku pakai jubah dan baju kurung, tak lupa dengan tudung labuh. Aku dah mula berusaha untuk pakai pakaian yang lebih longgar, cuma tudung sahaja aku masih lagi kekal dengan tudung bawal. Bukan tak mahu pakai yang labuh, cuma belum sampai masa. Huhu. Dia bukan nak mengongkong, cuma dia nak aku berubah kearah yang lebih baik. Aku tak rasa rimas, malah aku rasa lebih dihargai dan lebih selamat.

Terima kasih awak, sebab cuba jadikan saya orang yang lebih baik.

* Insyaallah, lepas ni aku cuba berubah sedikit demi sedikit*

2 comments:

  1. alhamdlillah..akak pun slow2 nak pakai pakaian yg proper in Islam..doakan akak ye :)) kadang2 terlepas jugak pakai yg muat2 badan :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Insyaallah kak.. sama-sama berubah kearah yg lebih baik..

      Delete