Wednesday, December 18, 2013

JB-KL

Jarak jauh. KL-JB..

Tengok kawan-kawan pergi keluar berjalan-jalan tiap-tiap hujung minggu, pergi makan lepas balik kerja, keluar makan tengahari sama-sama. Hmm.. nak gak merasa..

Kalau nasib baik, dapat jumpa tiap-tiap hujung minggu. Kalau nasib kurang baik, jumpa lepas 2 bulan. Skype, whatsapp, sms, FB jadi penghubung.

Awak makan apa hari ni? Awak tengah buat apa? Sibuk hari ni? Banyak kerja ke? Nak pergi mana lepas ni? Sihat? Awak dah bangun?
- Itu soalan yang lazim diutarakan.

Orang cakap, jangan bercinta, terus je kawin. Tapi....... lagi senang cakap dari nak laksanakan. Banyak yang kena fikir, banyak yang kena diambil kira

 Aku pernah cakap:
" Kita long distance la dulu lepas kawin dalam 2-3 bulan, sampai saya dapat kerja"

Masalahnya, masa belum kawin pun da macam gini, kalu dah kawin? Entah-entah tiap-tiap hari merengek menangis.

Aku memang tabik kat kawan aku yang dah berkahwin jarak jauh lebih dar 3 tahun. Suami kat Jerman, isteri kat India. Jumpa? 6 bulan sekali. Kuat betul semangat diorang..

Apa yang boleh dibuat sekarang?

Berdoa, utk kesejahteraan dia, utk dipermudah segalanya, untuk kekal insyaallah hingga ke syurga bersama keluarga tercinta..

* Sabar ye, hati. Panjang jodoh, panjang umur, tak payah rindu-rindu lagi. Aku yang terbang terus tinggal kat sana*

No comments:

Post a Comment