Wednesday, November 13, 2013

1988

1993, 5 tahun
Baru belajar mengenal huruf. Sibuk bermain bersama kawan-kawan. Main basikal, main teng-teng, main ceper, main masak-masak (dengan periuk yg betul, dan api yang betul). Hidup dipenuhi suka & gelak tawa.

2003, 15 tahun
Sedang sibuk membuat persiapan utk peperiksaan PMR. Menghadiri kelas tambahan, & tuisyen. Tidak lupa juga sibuk menjalani latihan kawat kaki & latihan bola baling. Hidup dipenuhi degan aktiviti luar & akademik.

2013, 25 tahun
Sibuk menguruskan tugas di tempat kerja. Kadangkala lewat pulang ke rumah. Mula menghadiri perkahwinan sahabat, selain menziarahi sahabat yang baru melahirkan anak.

Sungguh cepat masa berlalu. Terasa bagaikan semalam aku cuba menghidupkan api untuk memasak kentang dalam periuk bersama jiran aku di halaman rumah. Terasa bagai semalam aku berehat dengan kawan-kawan slepas penat menjalani latihan kawat kaki.

Ah, sesungguhnya aku masih merasa diri aku muda lagi...


Terasa diri mula tua bila ada anak kawan-kawan yagn sudah memanggil aku makcik.
Tak terbayang di fikiran mereka yang lahir pada tahun 1988 sudah mula berpangkat makcik/pakcik..

Ah, sungguh pantas masa berlalu....

No comments:

Post a Comment