Saturday, August 31, 2013

Paranoid

Kenapa aku selalu rasa paranoid?
kenapa aku selalu takut dlm hubungan?

Kerana..

Sekeliling

Melihat kawan di sekeliling aku.

Bila mereka sedih, mereka cari aku.
Walaupun jam menunjukkan 4 pagi..
Bercerita kisah sedih mereka, minta pendapat.
Akhirnya anggapan aku tentang hubungan negatif sentiasa
Tiada kisah bahagia.
Bermain kayu 3, ditinggalkan tanpa kata..
Aku tak pernah merasai apa itu perhubungan.
Menjadi penasihat kepada kisah cinta sedih sahabat bertahun-tahun tanpa aku tahu apa ia sebenarnya.
Memberi nasihat mengikut logik minda, pandangan dan juga empati.
Aku cuba berada di tempat mereka.
Akhirnya, ia meninggalkan kesan yg mendalam di hati aku..
Kerana aku pun turut dapat merasa luka mereka.

Tapi, bila mereka sedang bahagia dlm hubungan, mereka tinggalkan aku..
Biarkan aku.
Bila aku ada masalah, mereka tiada masa untuk bertanya.
Kerana mereka sedang gembira di awan bahagia
Bila aku cuba bercerita kisah aku, mereka biarkan ia sepi..
Ini sahabat aku.
Mereka semua kini bahagia dlm hubungan..
Bertunang, berkahwin..

Selamat berbahagia sahabat sekelian..
Sahabatmu ini masih lagi merangkak mencari kebahagiaan..






No comments:

Post a Comment