Tuesday, July 2, 2013

Siri Jelajah Legoland

Perghhhh..

Walaupun aku orang Johor, dan walaupun aku ada pass tahunan Legoland (expired bulan November 2013), tapi baru 2 kali aku g Legoland..Hahaha..kad dah nak expired, baru aku nak pergi? Kali pertama aku pergi adalah November 2012, masa nak hidupkan pass tahunan tu. Kali kedua aku pergi adalah hujung minggu lepas. Jauhnya jarak? Sebab aku terlupa nak pergi, sebab aku tak berkesempatan nak pergi, dan sebab aku tak ada kawan nak pergi. Encik Fairuz nun jauh di KL, nak kena dia datang JB, baru la aku ada teman nak berjimba kat Legoland tu, sebab dia je yang ada annual pass Legoland tu~
Perjalanan hari sabtu dimulakan pada jam 11 pagi, agak lewat disitu. Planningnya 10 pagi dah terpacak depan Legoland, tapi apa kan daya, terbabas waktu tidur. Sepanjang perjalanan tu, Encik Fairuz yang jadi penunjuk jalan, padahal aku yang orang Johor ni pun meragau-ragau kat Nusajaya tu. Memang aku tak hafal langsung jalan kat situ. Berputar-putar. *Punya la bangga Encik Fairuz, cehhh*

Muka ceria macam kanak-kanak~

Sampai Legoland, kami makan dulu kat Burger King. Satu yang aku perasan, sekarang ni aku dah tak menggila amik gambar makanan. Dah makan sampai habis baru perasan gambar takda. Mana taknye, sebab lapar. Sampai je makanan atas meja, terus ngapp. Hahaha. Lepas kenyang makan, kami bergerak ke dalam Legoland, menuju ke permainan pertama, Project-X. Jangan dipandang remeh game ni. Aku yang selalu naik roller coaster pun menitiskan air mata naik benda alah ni. Pada aku, memang sangat menyeramkan. Habis aku merengek atas coater tu, sebab ketakutan. Walaupun nampak simple, tapi sebenarnya aku mengucap panjang atas tu. (Video POV yg aku cilok dr Youtube)

Beratur untuk tempah penyakit~
Lepas dah hilang gigil di kaki (Ye,aku menggigil, tangan kaki sume menggigil), kami berjalan-jalan sambil menuju ke Dragon Apprentice dan The Dragon. Ini roller coaster yang terletak di Lego Kingdom. Dua game ni sangat seronok. Walaupun rollercoaster penuh dengan pusing ke kiri dan ke kanan, tapi, bestttttt~ Penuh dgn elemen kejutan, tapi tak la terkejut sampai nak menangis. (Video POV yg aku cilok dr Youtube)

Lepas tu, aku naik observation tower, melihat keliling Legoland dan juga Nusajaya. Disebabkan kawasan ni kawasan baru, maka boleh dilihat dari mata kasar kebotakan bentuk muka bumi kawasan ni.

Kurengg menarik~
Di game Lost Kingdom, kami dikehendaki menembak anasir-anasir jahat (Tembak lampu kuning dan merah). Disebabkan kami ni yang 'competitive streak', makanya apabila gamba kami ditangkap, kami langsung tak pandang kamera. Sibuk dengan pistol ditangan sambil mencari sasaran. Sedangkan orang lain semua kemain berposing untuk kamera. Oleh kerana gambar ni yang paling senonoh berbanding gambar project-X dan The Dragon, makanya kami beli yang ni..(Gambar tak upload)

Hari tu memang betul-betul menjelajah Legoland. Taman Tema Air Legoland akan dibuka bulan 10 nanti, makanya sempat la aku pergi sebelum kad aku mati. Memang menarik (jika dilihat dari sudut orang yang bawak budak kecik), dan amat memenatkan. Tapi lepas ni, mungkin kami datang lagi, tapi untuk main permainan yang kami tak main..

Contohnya yang ni..kuyup habis kalu naik benda alah ni~

Muka ceria + kepenatan masa naik Legoland Ride~

No comments:

Post a Comment