Friday, July 19, 2013

Murahkah aku?

Murahkah aku,
Jika aku dengan mudah memberi cinta?
Murahkah aku,
Jika aku yang mengejar, bukan yang dikejar?
Murahkah aku,
Jika aku yang meluahkan perasaan, bukan yang menerima perasaan?
Murahkan aku,
Jika aku yang menunggu, bukan yang ditunggu?

Murah..
Sememangnya nampak murah..
Seperti tidak bernilai..
Amat murah, kerana mudah diperoleh..
Berbeza dengan wanita lain..
Lelaki gemar sesuatu yang dikejar dan ditunggu bertahun-tahun, sesuatu yang kelihatan mahal..
Seperti intan dan berlian,
Bukan sesuatu yang murah seperti aku..

Namun, adakah perasaan aku juga tidak bernilai?
Adakah perasaan aku tak perlu diambil kira?
Adakah pemergian ku layak ditangisi seperti wanita mahal di hati lelaki?
Mungkin seminit, lalu akan dibiarkan menyendiri sepi..
Mungkin...


p/s: Cinta pd ilahi itu yang kekal abadi...

No comments:

Post a Comment