Wednesday, July 17, 2013

Kifarah Dosa

Hari ni hari rabu,da 3 hari aku demam. Bukan demam biasa,tp demam terlantar. Aku da demam pd hari isnin,tp aku lawan jugak, g kerja macam biasa. Balik je rumah,memang terbaring sementara tunggu azan maghrib. Hari selasa,badan aku rasa panas,tp aku degilkan hati jugak g opis. Akhirnya, pukul 10pg,aku balik dr opis,sebab tak tahan. Pergi klinik. Doktor cakap, tekanan darah rendah. Hmmm,patut la aku lalok je. Demam satu set,siap dgn batuk, selsema.. Lepas tu, balik rumah,makan ubat.... Tidur sampai petang. Malam pun sama, lepas isyak, makan ubat,terus tidur sampai pg.

Pagi rabu, bangun dgn kepala yg berat lagi. Tak tahan, pergi lg klinik, dapat hadiah dr doktor, tusukan picagari di punggung.. Adeiiii.. Dah tua bangka pun kena inject kat punggung.. Huhuhuu.. Lepas tu, aku lalok mamai sampai bukak puasa... Sampai la sekarang..

Hmmm..agaknya Allah nk bg peringatan kat aku. Sentiasa ingat sakit itu sebagai kifarah bg dosa-dosa yang kita lakukan. Dosa tu byk,tp taubat yg selalu dilengahkan. Bila da sakit ni baru teringat, bahawa kalau nak mati pun, Allah takkan lengah-lengahkan malaikat utk tarik nyawa kita.

Ini mungkin satu peringatan utk aku...

P.s: injection kat punggung tu mmg dahsyat. Memang lalok mamai dibuatnya..pergi bazar ramadgan pun kena berpimpin..huhuhuuu .

No comments:

Post a Comment