Tuesday, June 11, 2013

Tentang Lelaki

Selalu perempuan yang akan paksa lelaki utk faham kami. Kadang-kadang sampai bergaduh, sampai merajuk. Tapi, jarang lelaki mintak perempuan faham mereka, sebab mereka ini ringkas.

Tetapi, perempuan tahu tak lelaki juga seperti kita?

Ada perasaan.

Tadi aku dikejutkan artikel ini di inbox FB aku yang dihantar oleh seseorang.


Sebelum ni, aku paksa si pengirim untuk membaca artikel mengenai perempuan. Beria-ia aku paksa. Tup tup, tersembul artikel ni dalam inbox aku. Huhuu.. Aku bersetuju dengan hampir keseluruhan artikel. Kenapa? Sebab hampir keseluruhannya benar, menyamai karektor  pengirim artikel ini. 

Aku suka bincang masalah, sampai kadang-kadang sampai nak bergaduh. Tak la bergaduh, cuma merajuk sana sini. Bila dia dah serius fikir pasal masalah, aku pulak selalu bagi alasan. Itu la datangnya bergaduh. Lepas tu pulak, lepas pot pet pot pet sama ada dlm sms atau telefon, conform si pengirim akan cakap ' Abg nk tido, slmt mlm'..Lepas tu, terus senyap. Aku hantar 100 patah perkataan punya sms pun, tak de balasan. Esoknya, bila telefon, mcm biasa je, macam takda apa-apa jadi malam tadi. Aikk?? Ajaib? Mula-mula macam sakit jiwa jugak. Bila da lama-lama, dah terbiasa. Sakit jiwa masa malam je,  bila siang da macam biasa. Cuma satu je la, korang takkan merasa dipujuk lepas merajuk. Pandai-pandai la nak pujuk diri sendiri. Wuwuwuwuwuwuwu. Sedihnye..(T______T)
Kalau perempuan yang jenis pandai pujuk diri sendiri, ok jugak. Kalau yang jenis merajuk berhari-hari?? Haaa.. jawab la sendiri..

Yang lain tu, aku malas nak ulas, cuma memang sama laa apa yang ditulis ni. Cuma satu je, si pengirim ni penyabar orangnya. Tunggu aku 2 jam pun steady je (tu mase awal-awal kenal). Bila dah kenal lama, dia tetap steady tunggu aku walau aku lambat, cuma lepas tu telinga aku berasap dengan ulasan-ulasan sarkastik yang pastinya memang terkena batang hidung aku sendiri. Iye la, dah salah sendiri sebab lambat, terima je la seadanya.

Oleh itu, baca artikel ini, fahami lelaki. Lepas ni, tak mau gaduh-gaduh, tak mau merajuk sana sini (boleh ke? hahaha). Cuma satu la, diharapnya bila kaum perempuan dah cuba fahami kaum lelaki, kaum lelaki cuba la memahami kami ini. Memang sulit nak faham, tapi bila kena dengan tempat, tak la rumit mana pun perempuan ni...

No comments:

Post a Comment