Wednesday, March 27, 2013

The Art of Deception

Akhirnya!

Pada ulangtahun aku yg ke 24 tahun lepas, Abg Fairuz telah memberikan sebuah buku untuk di baca. Menurut beliau, buku tu adalah salah satu buku idamannya sejak dahulu kala, zaman tok kadok yang dimana pada waktu itu aku pun tak tahu tentang kewujudan beliau. (Maafkan saya..ehem..)

The Art of Deception - Buku pasal social engineering, ditulis oleh hacker terkenal (wiki: Kevin Mitnick). Giler ah. Dari tahun 2005 aku mengidam buku nih.. huhuhu.. thanksss!!! 

Quote dr blog Abg Fairuzzzz(Sila rujuk entry ini).

Agak terharu juga bila beliau menyerahkan buku ini pada aku, sebab buku ini adalah hadiah beliau kepada diri beliau sendiri (Macam tu pun boleh ek?).

Agak lama buku ni terperap di dalam rak buku aku yang cantik nan indah, bersama beberapa lagi buah buku setebal kamus oxford yang masih lagi suci tak tersentuh oleh aku. (Main beli je, bacanye tidak jugakk). Oleh sebab kekangan masa, makanya amat sukar untuk aku meluangkan masa membaca buku. Paling tinggi aku boleh baca buku, sehari sehelai. Lepas tu, terbengkalai untuk beberapa hari ataupun beberapa bulan.

Akhirnya, pada suatu hari nan permai, aku telah mengalihkan semua buku-buku aku ke rak buku yg lebih menarik dan teratur, lebih mudah untuk aku ambil dan baca.

Puas aku tegakkan, terbaring gak jadinye..

Oleh itu, aku nk menyambung kembali membaca buku ni..

Heheheheh..membaca itu amalan mulia..

Nanti, lepas ni aku boleh buat The Art of Deception bahagian 2..

No comments:

Post a Comment