Tuesday, July 17, 2012

Tiada yang Kedua

Sambil buat kerja waktu petang,ditemani rintik-rintik hujan yang turun membasahi bumi, tiba-tiba playlist memainkan lagu ini.

Khafi- Tiada Yang Kedua

Haruskah aku menerima
Kasihmu yang baru menguntum bunga
Jangan hanya indah di mata
Jangan disiakan madah cinta

Namun bintang bukannya satu
Kerdipan hatiku ingin kau buru
Andainya kau kehampaan
Jangan aku yang jadi alasan

Ku fikir kau teman biasa
Tidak akan berputik cinta
Mungkin jua belum menjelma

Aku tak sanggup dikecewa
Cinta ku satu untuk selamanya
Aku pencinta yang setia
Mustahil ada yang kedua

Ku fikir kau teman biasa
Tidak akan berputik cinta
Mungkin jua belum menjelma

Aku tak sanggup dikecewa
Cinta ku satu untuk selamanya
Aku pencinta yang setia
Mustahil ada yang kedua

Aku tak sanggup dikecewa
Cinta ku satu untuk selamanya
Aku pencinta yang setia
Mustahil ada yang kedua

Yang Kedua…
Tiada Yang kedua…


Aku rasa seperti sedang mendengar seseorang berkata-kata, seperti berbual dengan aku. Seseorang yang mengungkapkan ayat ini.

Ia mengingatkan aku tentang sesuatu.

Hakikat.


No comments:

Post a Comment